הפתרון לצפיפות: יזמת רב המשטרה הרב ברכיהו

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הפתרון לצפיפות: יזמת רב המשטרה הרב ברכיהו

לג' בעומר: במטרה למנוע צפיפות ועומס ולהמעיט את הצורך בקריאות לחובשים, יזמו רב המשטרה ורב מחוז צפון פתרון מקורי ומיוחד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

——————–'–
רבה של משטרת ישראל הרב רמי ברכיהו ערך השבוע סיור במירון לקראת הילולת הרשב"י בשבוע הבא. אל רב המשטרה התלווה רב המחוז הצפוני של המשטרה הרב אנשיל פרידמן שמשמש כבר עשרות שנים כרב מחוז צפון וחוף. במהלך הסיור בשטח וכהכנה להילולה הגדולה הועלתה הבעיה על כך שמדי שנה ישנו דוחק וצפיפות בעזרת הנשים, הסיבה העיקרית שהמעבר של עזרת הנשים הוא יותר קטן בהרבה מאשר עזרת הגברים. במהלך ל"ג בעומר ישנם לא מעט קריאות לאנשי ההצלה מעזרת הנשים בגלל הדוחק והצפיפות ובעיקר בגלל שהות ממושכת.

הרב רמי ברכיהו ששמע על כך החליט ליזום רעיון לפיו יודפסו אלפי דפים עם פרק תהילים בעיקר של יום חמישי יום ההילולה ותפילה הנאמרת על ציונו של הרשב"י, כל אשה שתגיע לעזרת הנשים תקבל דף כזה וכך היא תגיד גם פרק וגם תפילה מרגע שנכנסה לעזרת נשים ועד יציאתה בצד השני. לדברי הרב ברכיהו הדבר אמור לנוע כסרט נע ובכך יוכלו יותר נשים להיכנס ולהתפלל ומאידך לא יהיו עיכובים והן תצאנה מהצד השני. הרב ברכיהו והרב אנשיל פרידמן מקדמים את היזמה כך שעד יום ההילולה בשבוע הבא בע"ה הכל יהיה מוכן.

במהלך הסיור קיבל רב המשטרה סקירה מפורטת מרב המחוז אנשיל פרידמן על מועדי ההדלקות ומיקומם בכל המתחם. לאחר מכן נועדו השניים באשר להיערכות השוטרים לשבת שלאחר לג' בעומר בה צפויים לשהות אלפי אנשים. הוחלט כי במתחם מירון יהיו כמו בכל שבת השוטרים הקבועים של הנקודה במירון. כוחות נוספים של תגבור ישהו מחוץ למושב לשבת.

הרב רמי ברכיהו אומר: "השמחה והכיף הגדול הוא לראות שלאחר כ"כ הרבה חודשים של היערכויות והכנות להילולה, הציבור כולו מתלכד לשמחת ההילולה לכבודו של רשב"י. כל העדות והחוגים ולא משנה מגזר כזה או אחר, כולם מגיעים למירון ושמחים בשמחת הרשב"י. אני מאחל הצלחה רבה לכל השוטרים ולכלל גופי ההצלה והחירום במבצע מירון".

יצוין כי רב המחוז הצפוני הרב אנשיל פרידמן מעורה כבר עשרות שנים בהכנות להילולה ונמצא בכל הישיבות של ההכנות למירון. כרב המחוז, בהכנות להילולה הוא חלק בלתי נפרד מעבודת המשטרה. הרב פרידמן מוערך מאד במחוז צפון וחוף, ובכל בעיות הלכתיות ולאו דווקא, הוא משותף כמעט בכל תהליך. הרב פרידמן עצמו מתייעץ רבות עם הרב ברכיהו ומשתף אותו בתהליכים ובסוגיות ההלכתיות העולות על שולחנו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אמרו לא לחלק גניזה לא?